Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
07.04.2016 09:40 - Пролетта на капки и калинки, глухарчета и росни паяжинки
Автор: martiniki Категория: Други   
Прочетен: 8624 Коментари: 12 Гласове:
25

Последна промяна: 19.04.2016 15:44

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
Зелено е и все повече се раззеленява. Откак отново пътуваме по зеления път, пролетта се разкрива ден след ден, допуска ни все по-близо. А откак преравям тревите с поглед, откривам все повече калинки - те са най-красиви от всички буболази и най-ме придърпват, навсякъде са! Притеснително е пълен с калинки треволякът,  почвам прекалено да внимавам да не настъпя някоя...Така взех да си мисля, че ако целият свят е въоръжен с фотоапарат ( а то почти е така) и се опитва да улови глухарчета, пеперуди, калинки и паячета (както и прави в голям процент), може пък да се оттучи да гази и стреля ( покърти ме тази кошмарна история с жирафа, зебрата и антилопите на великия ни футболист, направо ми се повдига - не само от него, от всички такива велики убийци на животни). Затова опитвам с всички сили да запазя поне моя микросвят. Да внимавам повече, да съм предпазлива с калинките и мравките - за баланс, за равновесие...Дано ни прости грубостите майката природа, дано ни извини дебелоочието и човешката простащина. Само човек е способен на подобно нещо - да издевателства над природата, да причинява зло, да убива за удоволствие - небивала извратенящина!  Умът ми не го побира и никога не съм можела да разбера ловците и да приема лова.
 Калинки! Толкова красиви и полезни, с тях си общувам  през последните няколко дни.

image

image

image

image

image

Полезни са - чистят лозите - похапват си въшки и разни други дребни вредители

image

image

image

image

image

image

image


това са три поколения глухарчета - от баба до бебе:)


image

Лозите вече са се разтекли, режеш и потича бистрият ми сок...

image

image

image

image

тази е най-усмихнатата капка, която успях да хвана :)

image

а тази най-блестящата ...

Всичко се събужда. Цъфти и трепти. Тревите избуяха, дърветата се раззелениха...Пролетта съживи света. Целуна го и го събуди. И с човека да можеше така...



Така си общувам  - на ниско ниво със калинките
и гледам през капка как слънцето никне поливано.
В тревите нагазвам полека сред тънки глухарчета,
човешкото зло напоследък ужасно нагарча ми
и търся утеха сред капки, калинки и пътища,
сред вятър и облаци, дето крилете ми връщат.
Под слънцето пролетно с огнени гъвкави пръсти...
треви на калинки и капки - парола завръщане ...

“““ """ 


и от тази седмица - глухарчета

image


image

image

image

и росни паяжинки...

image


image

image

image

image

image

image

и да си дойдем пак на калинките ;) 
а този път и пеперуда прелетя!

image

Черешите ръсят вехнещия си сняг по тревите

image

скоро и плодовете им ще опитаме! :)

и още калинки - имам чувството, че това е един калинков април! Навсякъде из тревите са

image

image

image

image

image

image



Гласувай:
25



Следващ постинг
Предишен постинг

1. slavimirgenchev1953 - Понякога от ниско
07.04.2016 09:51
се вижда най-добре.
цитирай
2. sande - Поздрави!
07.04.2016 10:09
Пролетта събуди целия свят!

Да го ценим и пазим!
цитирай
3. martiniki - slavimirgenchev1953 - :)
07.04.2016 10:41
да, прекалено добре...всичко се вижда като на длан - високо в ниското
цитирай
4. martiniki - sande - :)
07.04.2016 10:44
Да, Санде. Надявам се един ден всички да разберем, че това е едничкият ни дом, единственият ни свят, който пътува сред звездите и е най-малкото неразумно да го разрушаваме. Дано не е късно.
цитирай
5. mihala - Поздрав! Постинга излъчва нежн...
07.04.2016 10:54
Поздрав! Постинга излъчва нежност. Самите калинки винаги съм ги приемала като тишина и спокойствие! Приятно ми беше,че имам съмишленик.
цитирай
6. donchevav - Невероятен постинг - и с уникалните ...
08.04.2016 01:38
Невероятен постинг - и с уникалните снимки, уловили от ниското неведомите пътища на калинките, и с вярно намерената пресечна точка на капката лозов сок със слънцето, и със стиховете за завръщането и коментарите - всичко толкова много ми хареса! Благодаря ти, Марти!
цитирай
7. martiniki - mihala - поздрави!
08.04.2016 17:53
Благодаря Ви за съмишленичеството!
цитирай
8. martiniki - donchevav - Вен, ти си твърде добра към мен )
08.04.2016 17:54
Изобщо си толкова добра, с добра дума и отношение за всеки. Бъди здрава и да ти се връща доброто!
цитирай
9. elineli - Все
09.04.2016 10:50
по често и аз имам нужда от оправяне на вкуса - нагарчането ...ехх...
Постоях си на страничката ти, Небесност - направо на земята сред калинки, треви и капчици природа. Очистващо... Благодаря ти, благодаря!
цитирай
10. martiniki - elineli - само там, сред зеленото
09.04.2016 14:56
човек може да диша дълбоко и да се пълни душата му :) Плъпнало зелено на калинки и капки:) Аз благодаря, НебЕли!
цитирай
11. alexs - Е че красиво. . . . . . :) Поздави!
28.04.2016 09:15
Е че красиво......:) Поздави!
цитирай
12. martiniki - alexs - привет!
03.05.2016 09:00
Нека е красив май! :)
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: martiniki
Категория: Други
Прочетен: 5761662
Постинги: 1124
Коментари: 15457
Гласове: 55612
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031