Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
03.02.2010 09:12 - Hachiko A Dog's Story / Хатико: Кучешка история (2009)
Автор: hikma Категория: Други   
Прочетен: 21471 Коментари: 16 Гласове:
10

Последна промяна: 03.02.2010 09:19


image

Вчера гледах един хубав филм. Филм за едно куче. Истински герой в предаността. Като цяло филмът може да се разкаже в един параграф. Но има две неща, които го отличават. Първо, участието на Ричард Гиър, и второ, историята е истинска, по действителен случай. А и трето, филмът е изключително “земен”, няма стрелба, кървища, ефекти и каквото друго насилие се сетите. Ето и самата история:

Филмът е направен по известна истинска история, която се е случила в Япония, през 20-те години. Куче, което всеки ден изпращало и посрещало господаря си на гарата. Господарят му умира внезапно. Тогава кучето в течение на 9 години, всеки ден в 5 часа отивало на гарата за да чака господаря си, който пристигал с последния влак. След това японците издигнали паметник на мястото, където кучето е чакало господаря си.

Предаността на кучето, неговата истинска привързаност към стопанина си ме накара да се замисля върху това доколко ние хората, дарените с живот, разум, воля и съвест успяваме да сме предани на своя Създател. Но защо да намесвам и вас, нека говоря само за себе си. Разбира се, че Творецът обича творенията Си. Всевишният ни обича и затова ни дарява с несметните си блага, и единственото, което иска от нас, е да се сещаме, че всичко е от Него, да Го споменаваме и да му благодарим. Но успявам ли аз да застана предано на Неговата врата в търсене на обичта и задоволството Му? Да Го обичам и да бъда обичан от Него? Всъщност всичко зависи от човека. Колко мъдро е казано: “Ако искаш да узнаеш какво е мястото ти при Създателя, погледни какво място заема Той в сърцето ти.” А Мухаммед, пророкът на исляма, е предал от Всевишния: “Ако рабът се доближи до мен с една педя, Аз се доближавам до него с един лакът. Ако той се доближи до Мен с един лакът, Аз се доближавам до него колкото с две разперени ръце. Ако той тръгне към Мен, вървейки, Аз тръгвам към него стремително.”

image
Снимка на истинското куче   image А това е паметникът, издигнат от японците



Гласувай:
10



1. ckarlet - Ричард Гиър ми е любим артист! А м...
04.02.2010 10:13
Ричард Гиър ми е любим артист! А мисля, че се сещам и за филма!
Хубав ден желая!
цитирай
2. hikma - Хубав ден и от мен ckarlet
04.02.2010 10:18
Добър е, и на мен ми харесва, харесвам артистите, които успяват да се превъплъщават в различни роли, Гиър и Брус Уилис са чуден тандем в "Чакалът"...
цитирай
3. tili - Порода "Акита"
04.02.2010 13:10
Прекрасни кучета са те. Като всичко живо, създадено от Него! Много хубави размисли! Опитвам се да живея винаги с Бог в сърцето си, но не зная дали успявам. Някога ще го разбера!
Привет!!! ;-)))
цитирай
4. lotos16 - Заинтригува ме...
05.02.2010 21:44
В момента тегля филма. Ще го гледам тия дни, сигурно ще ми хареса.
:)
цитирай
5. hikma - приятно гледане lotos16
06.02.2010 08:26
сълзлива история, много е трогателна... едвам се въздържах на моменти да не се разплача пред съпругата и децата...
цитирай
6. self - и от мен малко
10.03.2010 16:02
е какво пък, аз си поревах солидно:))) много хубава история. не мога да се сетя за правилната дума за нея, бих казал че в простотата й е чара. (ама не оня вид простота, дето си е направо простотия:) замисляш се за взаимоотношенията си с хората, за нещата които цениш наистина... абе с две думи хубав филм:)))
цитирай
7. анонимен - препоръчвам ти
27.03.2010 23:41
да гледаш оригинално заснетия филм...някак по автетичен е..не виждам как Ричард Гиър може да играе японец от 20-те (хах..извинявам се) иначе историята е наистина трогателна и мила..само дето кучето е Хачико не Хатико..
цитирай
8. анонимен - :(
28.03.2010 18:17
Parvo mnogo se izvinqvam 4e ne pi6a na kirilica.Vtoro iskam da kaja 4e tova e nai-trogatelniqt film koito sam gledala.Ne moga da opi6a s dumi kolko silno vazdeistva tazi realna istoriq nai ve4e na hora kato men :D.Ne znam dali 6te mi povqrvata no na tozi film sam plakala pove4e ot kolkoto prez celiq si jivot dori malko sajalih 4e sam go gledala.Tova e tolkova tajna istoriq 4e prosto nqma kak dori i nai-silniq 4ovek da ne se trogne.Prepora4vam na vseki da gleda filma i da so poreve kato men
цитирай
9. анонимен - Невероятен филм. . . простичък, но ...
31.03.2010 16:14
Невероятен филм...простичък,но истински...Предаността на животните и в частност на кучетата е толкова голяма,че може да ни сочи като пример.През 20 години на миналия век,японците са зачитали живите същества.Никой не го е ритал,биел или осъкатявал...Напротив точно обратното.Благодарение на тези хора които са работили на гарата Хачико е оцелял.Къде сме ние българите.Хора на които им доставя удоволствие да приченяват мъки и страдания на други???Жалко е...Страшно е...Филма е невероятен,а породата заслужава адмирации.Аз си поплаках доста .,защото това куче заслужава поклон и го е заслужил.Бронзовата статуя стои на гарата и до днес...И знаете ли поровете се в интернет и ще видите японците честват и деня в който се е родил Хачи и датата на неговата смърт като празник.
цитирай
10. hikma - Благодаря за коментарите
31.03.2010 16:49
Поправям се, името на кучето е Хачико, но го бяха пуснали първоначално в Замунда като Хатико. Това няма кой знае какво значение. Филмът е страхотен. В мен също бушуваха силни чувства докато го гледах, но се "пазех" да не ме видят съпругата и децата... Поздрави за всички, които са го гледали, а на останалите, гледайте го...
цитирай
11. self - до анонимен 9
31.03.2010 16:57
филма и на мен мен ми хареса, обаче хайде да не говорим колко милосърдни били японците, защото същите японци по-малко от 20 години след тази история правят нечувани зверства из Азия и района. явно за тях останалите не спадат към живите същества. е, след като те са минали оттам, доста от местните вече не са спадали към живите, а са си били определено мъртви. мдааа. без глава трудно се живее. затова поздрави и да помним малко историята.
цитирай
12. анонимен - Mr_ExtazY
20.05.2010 02:15
Впечатляващо! Историята е толкова силна и завладяваща! Плаках...и аз плаках, но съм щастлив, че Хачико е съществувал. Радвам се, че го почитаме и днес...Това е Изключително !
цитирай
13. анонимен - хачико
19.06.2010 20:06
каде мога да изтегля филма?
цитирай
14. hikma - каде мога да изтегля филма? ...
20.06.2010 12:44
анонимен написа:
каде мога да изтегля филма?


Zamunda
цитирай
15. анонимен - Филма е страхотен, доста е тежичък, ...
02.09.2010 01:22
Филма е страхотен, доста е тежичък, но пък си заслужава да се гледа! Нормално е човек да се просълзи на толкова добре изпипан филм.
Но много ме трогна дълбоката връзка и приятелство мъжду стопанина и кучето, вярни до гроб, че и след него! Кучето е живяло само 2г. със стопанина, а по-голямата част от живота си я е изкарало на гарата с надеждата, че отново ще види стопанинът-приятел.
цитирай
16. анонимен - Невероятен филм
14.10.2010 21:05
Здравейте на всички почитатели на тази трогателна история. И аз като всички останали си свалих филма да го гледам. Наистина тоя филм ме остави замислен за много неща. Едно куче да е толкова преданно към стопанина си до гроб че дори и след смъртта му. Това е нещо което трябва да се гледа. Препоръчвам го на всеки да го изгледа независимо колко е тежък филма. Това куче заслужава поклон. Евала. Виждал съм какво ли не но такова нещо не бях виждал аз досега. Повече плаках и от Титаник.
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: hikma
Категория: Други
Прочетен: 1368824
Постинги: 262
Коментари: 1535
Гласове: 5416
Архив